میم مثل ما

من از آن روز که در بند تو ام آزادم

میم مثل ما

من از آن روز که در بند تو ام آزادم

میم مثل ما

درود فراوان
با سپاس و خوش آمدگویی،
در این وبنوشت من و همسرم به روایت یک دوست داشتن ساده میپردازیم. اگر بار اولی هست که اینجا تشریف میارید، میتونید از سربرگ بالای همین صفحه، "درباره ما" خلاصه ای از سرگذشت ما رو بخونید.

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

من و تو چه مسئولیت هایی داریم؟

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۰ ب.ظ

سلام

من منصوره، دوست، همسر و رفیق پروپاقرص محسن هستم.و شما با هر اسم و هر نشونی ، ممکنه عاشق  یک نفر باشید. یک نفری که اونو مثل همسر بدونید برای خدتون، حالا همسر هم نه شاید بعضی ها وارد یک رابطه دوستی شده باشند. اما سوالی که من از شما دارم اینه که تا چه حد خودتون رو در برابر شخص مقابلی که وارد زندگیتون میشه یا به زندگیش وارد میشید مسئول می دونید؟

آیا تا بحال به این فکر کردید که وقتی وارد زندگی یه نفر میشید و بیشتر از همه وارد زندگی احساسی یک شخص میشید، چقققدر مسئولیت سنگینی میتونید داشته باشید؟

مسئولیت در مقابل روح اون فرد، شخصیت و ثبات شخصیتی اون فرد، در مقابل شاید بشه گفت در مقابل همه زندگی اون شخص؟

وقتی وارد یک رابطه احساسی با شخصی میشیم، باید بدونیم که این رابطه میتونه خطرناکترین نوع رابطه باشه، بیشتر حرفم برای کسانی هست که خیلی ساده وارد زندگی یک شخص میشند و اونو وابسته میکنند و در نهایت هم خیلی ساده ازون شخص و از همه دوس داشتن اون شخص میگذرند و با یه خداحافظی ساده همه چیزو تموم میکنند.

وقتی از نزدیک این نوع رابطه ها رو تجربه میکنی خیلی خیلی به مسئولیت سنگین هر دو طرف میشه پی برد.

من از نزدیک شاهد این رابطه بودم اما برای یکی از دوستانم. و واقعا پی به این مسئولیت سنگین بردم که من در مقابل محسن ی که هزاران بار بهش گفتم دوستت دارم ، وارد زندگی و فکرش شدم وپا گذاشتم حتی توی مخفی ترین فکر های ذهنش بی نهایت مسئولم.در مقابل کسی که دوستم داره و روی من به عنوان یک همسر و یک یار با وفا توی زندگی حساب میکنه ، مسئولم ، مسئولیت سنگین .

چرا که هر کدوم از ما وقتی این مسئولیترو نادیه بگیریم خییییییییییییلی خیلی راحت میتونیم بنیاد طرف مقابلمون رو بر باد بدیم، نابودش کنیم، تضعیفش کنیم، به همین راحتی ، در عین راحتی میبینیم که چققققدرررررر بای دحواسمون به همه جای ارتباطاتمن باشه. به همین راحتی میشه به یه نفر گفت دوستت دارم به همین راحی میشه قلب و روح اون طرف رو در مشتت دشته باشی و به همین راحتی هم میشه از بپاشونیش.

تنها خواسته ای که از همه کسانی که شای دیه روزی این نوشته رو بخونند اینه که هر وقت وارد یک دوس داشتن شدید، قبل از هر چیزی به فکر خودتون نباشید بلکه به فکر طرف مقابلی باشید که روی دوس داشتن شما حساب باز میکنه، به عنوان یه همراه نه ادمی که بازیچش کنه و خیلی ساده رهاش کنه و بره. ازتون میخوام مسئولیت دوس داشتن و دوست داشته شدن رو بپذیرید

شاید این واقعه ای باشه که برای خیلی از مردم دنیا پیش بیاد، وقتی تو مسئول کسی نباشی دیگری هم مسئول تو نخواهد بود.

برای دوستم مریم و امثال مریم هر کجای دنیا که هستند و بازیچه افراد بی مسئولیت میشند آرزو میکنم که همیششششه خدا پیششون باشه و به قلبشون یک عشق هدیه بده که به اندازه تمام دنیا ارزش دوس داشتن رو داشته باشه.

من در مقابل محسن این مسئولیت رو پذیرفتم و برای همیشه کنارش میمونم، چون من مسئول گلمم، گلی که اهلی کردم...

کتاب شازده کوچولو میتونه خیلی زیاد این مسئولیت رو به شما گوش زد کنه، پیشنهاد میکنم بخونینش...

دوست همه شما منصوره...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۳/۲۰
  • ۵۰۲ نمایش
  • منصوره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی